sobota, 12 czerwca 2010

Na dwoje babka wrózyla.....





albo pytanie za trudne, albo nagroda do kitu...
nie ma chetnych w drugim candy, a wiec nie bede przeciagac zabawy w nieskonczonosc ,tylko zmiksuje 3 dni w 4    candy.
Z prawie 300 zdjec wybralam poprostu kilka, zadam pytania i na tym zakonczymy dzial Monachium.
Zanim jednak to zrobie chce podziekowac Zuli za dzisiejsza niespodzianke. Tak poprostu, w ten deszczowy ponury dzien przyszla niespodzianka.Ach, niech sobie pada, na stoliczku lezy piekna serwetka....
Dziekuje, od dzisiaj bedzie lezala na stoliczku, gdzie zapraszam na herbatke. Dziekuje bardzo.
A to prezencik.

Piekna prawda?


A teraz idziemy na wycieczke w deszczowy dzien, w piekne miejsce, rynek miasta, ale jest tak zimno, ponuro, co chwile pada deszcz ze, wlasciwie to sie marzy o cieplej herbatce i powrocue do domu.

diabel morski, 100 gr kosztuje 4.29€
czesc pasazu na targu, kilkanascie miesnych sklepow jeden obok drugiego.
Targowisko w Monachium slynie ponoc z tego ze tu wszystkie towary sa naprawde bez chemii. Natur-pur. Czy tak jest? Nie wiem.


I pierwsze pytanie, ten pomidor wazy 270 gr, kupilam go na tym targu, ile zaplacilam, cene prosze podac w €, mozna sie pomylic o ... 20 centow i uznam ta najblzsza zgodna sumke.
To jest Nowy Rynek, nastepne pytanie, kto tu swietuje, na tych ukwiecionych balkonach, wynajmuje do wlasnej dyspozycji lokal ktory sie znajduje na dole, kto stoi na balkonie i pije piwo a wraz ........ przeszlo 25 tys. innych ludzi?
Nagrody umieszcze na koncu posta.
W piatek bylo piekne slonce, wybralismy sie do zamku. Nymphenburg. Ogromny zamek i ogromna ilosc zieleni. 7 godzin chodzilysmy po parku, muzeach i ogrodzie botanicznym  i nie obeszly wszystkiego.












Ogrod botaniczny wymagal osobnego biletu wstepu, ale skoro juz sie tam bylo...






























Och ,prawie 200 zdjec naklikalam, ale nie wszystko przeciez moge tu wstawiac.
No i candy. Nazwe je patriotyczne. Dlaczego tak? Odpowiedz jest na zdjeciach, we wnetrzu zamku, nie w ogrodzie.
Ostatnia wycieczka odbyla sie do Englischegarten, czyli angielski ogrod. Ogrod ten ma ........... km, i ciagnie sie przez cale Monachum. Ile km ma angielski ogrod? Ja bylam tylko w poludniowej   czesci, z chinska wieza.
To naprawde piekne miejsce w srodku miasta, idzie sie parkiem, nagle ulica, po drugiej stonie, podziemnym przejsciem i juz znowu park. Czego tam nie ma, rzeczki, jeziorka, ogromne obszary zieleni gdzie mozna sie opalac ,drozka mijaja cie rowery, rowerki taxi na 2 osoby, dorozki, na lakach biegaja stare tluste nagie grubasy, tak, to byl niesmaczny widok, no ale idzie sie dalej przeciez, ci co leza obok maja dyndajacy widok..










Tu konczyl sie park, przechodzilo sie podziemnym przejsciem i bylo sie znowu w ogrodzie.




W tym dniu towarzyszyl nam ziec na wycieczce i tym sposobem dorobilam sie zdjecia z corka.



To moja starsza corka, Karinka, jak ona nie lubi kiedy sie tak do niej mowi. Dopiero co dzisiaj powiedziala znowu " ja mam juz 33 lata i nie jestem  juz     Karinka!"
Dla mnie tak i dla wielu innych tez.

Na zakonczenie wycieczki trzeba bylo odpoczac, wchodzilismy do ogrodu przy chinskiej wiezy to i tam musielismy wrocic, ( samochod). Ja oczywiscie chetnie zjadlam brezelka, raczej brezla!


Nie, nie juz nie spytam jaki duzy byl...

W niedziele wrocilam do domu, jeszcze wiele jest do zobaczenia w Monachium i mysle ze jeszcze nie raz pojade.
A teraz podsumuje pytania, kto nie czytal i ogladal calosci to w skrocie
1pytanie - ile zaplacilam za pomidor i nagroda kartka





2 pytanie, kto swietuje na balkonach Nowego Ratusza i nagroda kartka, jest miejsce na wlasny napis.



3 pytanie, dlaczego nazwalam patriotyczne candy, odpowiedz w zdjeciach, nagroda jest specjalnie dla Was kupiony zakladka, prosze nie mylic mojego patriotyzmu z Sisi ktora urodzila sie w Monachium.



4 i ostatnie pytanie, ile km ma angielski ogrod w Monachium. Caly, nie tylko poludniowa czesc w ktorej bylam ja.
Nagroda jest kartka ktora specjalnie zrobilam nawet pod temat.
Dziekuje wszystkim ktorzy wytrwali do konca przydlugasnego posta.  Na odpowiedzi poczekamtym razem 2 tygodnie czyli do 26 czerwca. Na drugi tydzien mamy losowanie imieninowego candy i pierwszego urlopowego, wlasciwie to zadne losowanie bo jak narazie jest jedna poprawna odpowiedz, chyba ze sie cos zmieni do tego czasu.
Dziekuje za wizyty i komentarze.


2 komentarze:

Zula pisze...

Miło mi, że niespodzianka Ci się spodobała :)

Ogród angielski ma 4,17 km kwadratowych
Na balkonach Ratusza świętuje FC Bayern ;)
Ile może kosztować pomidor? Nie mam pojęcia :) Strzelam 25 eurocentów :)

Pozdrawiam

fanta1992 pisze...

Ciekawa ta twoja fotorealacja z Monachium.Można się dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy, choć nie przepadam z Niemcami (z powodu języka prawdopodobnie;)) z chęcią bym się tam wybrała.
A to moje odpowiedzi:
1) 2euro 16 centów, może przesadziłam ale znalałam gdzieś informacje że kg kosztuje 80 centów, ale czy na pewno o te pomidorki chodzi nie wiem, poza tym nie jadam pomidorów więc nie mam pojęcia
2)ja również uważam że FC Bayern choć ręki sobie uciąć nie dam;P
3)niestety nie mam pojęcia z hstorii nigdy nie byłam dobra
4) park ma powierzchnie 4,17 km kwadratowych